Novel "My Best Buddy" karya Sharina Elisa



Buku "My Best Buddy" baru sahaja keluar dari oven. Panas! Sebuah kisah bertemakan persahabatan. 😉😉😉

😝 buku ni dah masuk stor lunch tadi. Sesiapa yang nak beli boleh bagitahu saya ya. Sabah ke Sarawak ke semenanjung ke, I bagi harga sama. RM 10 ya 😉 tapi postage berbeza ya RM 7|RM10 ya 😍😍

Teaser:
 “Tak, Koci! Awak tak faham! Kulit saya ni, hitam. Hodoh. Hingga semua orang tak nak kawan dengan saya. Saya tak cantik macam orang lain. Adik saya sendiri pun, si Mila tu… jijik nak tengok saya. Mereka semua berkulit cerah. Saya ni macam anak tiri. Macam arang!”

Koci menutup tudung bekas makanan. Kepalanya diangkat lalu matanya memanah tepat ke arah alis lentik milik Yaya.

“Awak tahu… Awak sebenarnya cantik, Yaya. Tapi… awak tak pernah sedar dan orang lain tak berpeluang melihat kecantikan awak. Awak punya budi bahasa yang cantik. Biarlah adik awak sendiri hina awak, asalkan awak percaya pada diri sendiri. Awak ada apa yang orang lain tak ada. Awak budak pandai, Yaya. Lagipun, kalau awak termakan kata-kata orang, sampai bila-bila pun awak takkan maju.”

Yaya menjulingkan bola matanya ke atas. Tidak senang mendengar pujian dari orang yang beberapa jam baru kenal itu.

“Mana awak tahu saya ni pandai? Serkap jarang!”

“Awak duduk kelas pertama. Tentulah awak antara mereka yang pandai.”

“Pandailah awak, kan?”

Koci senyum nipis. “Yaya… biarlah mereka nak mengejek. Lelah nanti, mereka akan berhenti. Waktu tu, awak dah jauh tinggalkan mereka.” Koci bangun dan mendekati pili. Usai mencuci tangan, dia kembali menghampiri Yaya.

“Saya, Koci. Saya nak jadi kawan awak. Awak sudi?”

Yaya menjungkit bahu. “Tak pernah ada syarat untuk sesiapa yang nak jadi kawan saya. Soalnya, saya tak pernah ada kawan. Kalau awak sudi, silakan.”

#mybestbuddy
#bookiut
#imprinpts
#novelremaja
#sharinaelisa

Comments

Popular posts from this blog

Sketsa Bloggers Chat Room(BCR)

Bab 10 Novel Couple 3 Suku

Hanya Aku! Novel terbaru KaryaSeni/Penulisan2u