Ulasan novel Nalar oleh Pn Khairunnisa Hamzah

Pagi sabtu, selesai sudah baca NALAR. Fuhhh...

Sudah seminggu rasanya mommy disampuk NALAR. Bagaikan diri sendiri yang menjadi Fel. Bila semua serba serbi buat sendiri di rumah, mummy pun berangan jadi fel.

Otak manusia sangat hebat. Otak manusia hebat yang mati sebelum ini dikatakan baru menggunakan 5% daripada kehebatan minda yang Allah kurniakan. Bayangkan jika manusia menggunakan keseluruhan otak yang Allah berikan? MasyaAllah!

Jika kita tonton filem Edge of Tomorrow lakonan Tom Cruise, barulah kita tahu di hujung filem itu kenapa Maj.William Cage (Tom Cruise) alami hidup dan mati banyak kali. Setiap kali hidup kembali dia hidup di saat terakhir dia mati sebelum itu. Syaratnya perlu mati untuk hidup kembali.

Rupanya, dia memang sudah musnah, namun otaknya masih hidup. Pihak tentera menyimpan otaknya untuk dapatkan cara penyelesaian menentang musuh dari planet lain yang menyerang bumi untuk ditawan.

Begitulah NALAR. Segalanya ada tertanam di dalam otak.

Nak tahu maksud NALAR?
Gi Google.
Kalau dah dapat, share dekat ruang komen di bawah

Tajuk Buku Novel : NALAR
Terbitan : SO
Boleh dapatkan dari Mr. Shah Othman selaku penerbit
Penulis : Sharina Elisa
#bukuso ,#novel ,#nalar, #luarbiasa

Terbaik!
Saya bayangkan buku ini diangkat sebagai filem aksi di negara kita.

Terbayang juga sut Mummy Supermama. Boleh ke? ;) Ingat lagi zaman belajar dulu pensyarah bagi task cipta watak superhero masing-masing. Entah-entah watak tu betul-betul muncul pada masa akan datang. Wahhh berangan.

Nota: membaca bukan di kedai kopi. Itu gambar di rumah sendiri. Macam mana nak baca buku kat kedai kopi kalau ada anak kecil 4 orang..ngee. verangan lah...

Khairunnisa Hamzah
Penulis Buku Supermama
Blogger panduan untuk kediaman
khairunnisahamzahara.blogspot.my


Comments

Popular posts from this blog

Sketsa Bloggers Chat Room(BCR)

Bab 10 Novel Couple 3 Suku

Hanya Aku! Novel terbaru KaryaSeni/Penulisan2u